Selecteer een pagina

Waarom kiest DFP online voor WordPress?

Eerder werd er gebruik gemaakt van kleinschalige  Content Management Systems, kortweg CMS, platforms die veelal gericht waren op maatwerk en qua gebruiksvriendelijkheid vaak te wensen over lieten, worden vandaag de dag meer dan 90% van al onze oplossingen gebouwd in WordPress. DFP online is niet de enige. In tegendeel! Er draaien momenteel meer websites op WordPress dan op alle andere Open Source systemen bij elkaar. Dat zegt iets…

Marktleider

Wij als DFP online, willen gebruik maken van betrouwbare partners en software. De basis vormen de hosting en het CMS.  Doordat wij kiezen voor WordPress als CMS voor websites beschikken wij, en dus onze klanten over een platform dat over veel dingen ‘al heeft nagedacht’. Hoe dat kan? WordPress is Open Source software, oftewel de hele wereld is in de gelegenheid om continu te werken aan verbetering van dit systeem. Gemiddeld komen er bijvoorbeeld 8 tot 10 updates per jaar uit en heb je beschikking over duizenden plugins die naadloos aansluiten op de slimme WordPress basis. Het gros van deze plugins wordt eveneens regelmatig voorzien van noodzakelijke updates.

Gebruiksvriendelijker

Als die technische rompslomp zal je echter een zorg zijn. Jouw doel is dat je website draait en dat je hem makkelijk kunt laten beheren en zelf contact kunt plaatsen jij wilt bezig zijn met je core business.

WordPress werkt het zeer intuïtief. Zowel beginners als ervaren gebruikers kunnen ermee werken. Dit horen wij ook dagelijks terug van onze klanten. Het beheer is gemakkelijker en je kunt zelfs vanaf je mobiel berichten plaatsen of even snel een plaatje te wijzigen. Bedenk vooral ook dat door het brede aanbod van functionaliteiten er al veel ontwikkelwerk is gedaan.  Daarom heb je meer tijd over om na te denken over goede content, het optimaliseren van conversie, gebruik social media en e-mailmarketing.

Google loves WordPress

Regelmatig updates, altijd voorop met de nieuwste technieken, gebruiksvriendelijk… Allemaal mooie voordelen, maar misschien wel het belangrijkste voordeel is dat naast Bureau Vet ook Google van CMS WordPress houdt! Door de logische architectuur en de tekst-gebaseerde structuur kun je rekenen op een streepje voor bij de niet-WordPress websites (yep, die bestaan nog!). Ook zijn er talloze slimme SEO plugins beschikbaar om je content nog beter te laten scoren in zoekmachines. Denk bijvoorbeeld aan de inmiddels wereldwijd bekende Yoast plugin.

Veelgestelde vragen

Maar WordPress is toch voor consumenten, bloggers en kleine bedrijfswebsites?
Fout! Je ziet WordPress terug in alle hoeken van de samenleving. Van een persoonlijk blog tot aan bijvoorbeeld The New York Times Company, BBC Amerika, Emerce, NRC.next, en Radio 538. Stuk voor stuk grote jongens die het content management systeem WordPress als website platform gebruiken.

Er moeten toch nadelen zijn?
Elke medaille heeft twee kanten. Naast de vele voordelen zijn er natuurlijk ook nadelen. We hebben de belangrijkste even netjes voor je op een rijtje gezet:

  • Veiligheid: Omdat WordPress populair is vinden hackers het interessant om te zoeken naar lekken in de software. Het laten testen en bijhouden van updates is dus essentieel voor stabiliteit en veiligheid.
  • Updates: Diezelfde updates kosten tijd om te testen en installeren, zeker bij grotere websites. Gemiddeld zien we 8 keer per jaar updates van WordPress en plugins voorbij komen. Gelukkig beheerd DFP-online al deze updates zodat jij als klant je daarover geen zorgen hoeft te maken.
  • Snelheid: Er zijn veel aanbieders die goedkope WordPress hosting aanbieden. Dit klinkt aantrekkelijk maar resulteert vaak in een trage website. Google zal je dan vroeg of laat op de vingers tikken en minpunten geven aan websites die in het web-tehuis thuishoren. DFP online host al haar WordPress oplossingen bij TRANSIP. Voor 90% van onze klanten nemen we dit volledig uit handen je hoeft dus zelf niet te schakelen met jouw hoster dat doen wij voor je.
  • Samenwerking plugins: Plugins kunnen onderling nog wel eens conflicteren met elkaar. DFP online check regelmatig op deze conflicten en update de plugins. Plugins kan je namelijk niet zomaar installeren of updaten.

Hoe begin ik met WordPress?

Eigenlijk is wordpress niet het begin. Als ondernemer moet je eerst nadenken over het doel van je website. Wat past bij mijn bedrijf en wat wil ik uitstralen. Komt jouw online identiteit overeen met jou digitale identiteit? Een goede marketing strategie op gebied van content is essentieel. Verder moet je vragen stellen als; Wie is je doelgroep en Hoe kan je deze doelgroep het beste benaderen. DFP online gaat met je in gesprek om dit te bepalen. We beginnen niet bij de techniek die helpt ons het doel te bereiken maar WordPress is geen doel op zich.